29 czerwca 2016 roku, o godz. 11.00 w sali im. F. Przesmyckiego w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny, przy ul. Chocimskiej 24 w Warszawie odbędzie się inauguracja kampanii społecznej „HCV jestem świadom". Wydarzeniu towarzyszyć będzie prezentacja spotu kampanii, który emitowany będzie w telewizji. Kampania prowadzona jest w ramach projektu KIK/35 „Zapobieganie zakażeniom HCV", dofinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy oraz Ministra Zdrowia.
Celem kampanii jest podniesienie niskiego poziomu wiedzy społeczeństwa o problemie zakażeń HCV i wynikającej z tego potrzeby podejmowania działań zmniejszających ryzyko zakażenia. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce przez NIZP-PZH wskazują, że świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest wciąż zbyt niska - ponad połowa osób (55%) deklaruje, że nie słyszała o wirusie HCV. Dlatego tak ważne jest, aby poprzez kampanie społeczne i inne działania informacyjno-promocyjne dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.
W ramach projektu oprócz badań w placówkach medycznych prowadzone są także szkolenia, m. in. dla pracowników salonów kosmetycznych, studiów tatuażu i salonów fryzjerskich, akcje promocyjno-informacyjne podczas takich wydarzeń jak „Lato z Radiem" czy „Przystanek Woodstock" oraz inne działania skierowane na pogłębienie wiedzy społeczeństwa.
Zachęcamy do śledzenia dalszych losów kampanii na portalu internetowym kampanii: www.jestemswiadom.org oraz na stronie projektu: www.hcv.pzh.gov.pl
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się