Nowy rok rozpoczynamy od zaprezentowania badań ewaluacyjnych w Programie Wiedza Edukacja Rozwój. Ocenie poddaliśmy projekty dotyczące kształcenia przeddyplomowego na kierunkach medycznych i tworzenia oraz prowadzenia dziennych domów opieki medycznej (DDOM).
W przypadku kształcenia podyplomowego badanie pokazało, że wsparcie w dużym stopniu odpowiada wyzwaniom i celom stojącym przed szkolnictwem wyższym w obszarze zdrowia. Centra symulacji medycznej poprawiły jakości kształcenia na uczelniach medycznych. Do końca 2019 r. wsparcia udzielono 8651 studentom kierunku lekarskiego, lekarsko-dentystycznego oraz pielęgniarstwa i położnictwa, a 3233 z nich zakończyło udział w projekcie (ukończyło studia). Autorzy raportu zwracają też uwagę na konieczność dostosowania sprzętu i wyposażenia przyszłych centrów symulacji medycznej do potrzeb i potencjału uczelni medycznych.
Dzięki badaniu DDOM dowiedzieliśmy się, że pacjenci i ich opiekunowie dobrze oceniają jakość wsparcia, którą otrzymali w placówkach. W projektach ukończyło leczenie 3 101 pacjentów. Badanie pokazało także potrzebę finansowania DDOM ze środków NFZ.
Raporty ewaluacyjne oraz broszury informacyjne dostępne są w zakładce Raporty publikacje i analizy.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się