W dniu 3 września br. odbyło się V posiedzenie Komitetu ds. Wyboru Projektów Programu PL07 Poprawa i lepsze dostosowanie ochrony zdrowia do trendów demograficzno-epidemiologicznych w ramach Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.
Przedmiotem posiedzenia Komitetu było ostateczne ustalenie listy projektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach Programu PL07 oraz listy projektów rezerwowych, w celu przedłożenia ich do akceptacji Członka Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia.
Projekty na ww. listach zostały ułożone w oparciu o liczbę przyznanych punktów w ramach oceny merytoryczno-technicznej - z uwzględnieniem rezultatów procedury odwoławczej wnioskodawców od wyników oceny ekspertów z zakresu ochrony zdrowia oraz finansów i zarządzania.
W wyniku IV posiedzenia Komitetu ds. Wyboru projektów, które odbyło się w dniu 28 lipca br., 26 wnioski zostały rekomendowane do dofinansowania, z czego 2 zostały wycofane przez wnioskodawców.
W wyniku V posiedzenia Komitetu ds. Wyboru projektów, które odbyło się w dniu 3 września br., kolejnych 11 wniosków zostało rekomendowanych do dofinansowania. Komitet ustalił jednocześnie, że ponieważ dostępna alokacja nie pozwala na dofinansowanie wszystkich rekomendowanych wniosków, wartość dofinansowania każdego z 7 rekomendowanych projektów, które w wyniku oceny otrzymały 129 pkt[1], zostanie obniżona do poziomu 63,7%, tzn. tak, aby dostępna alokacja pozwoliła na dofinansowanie wszystkich ww. projektów. Komitet zadecydował również, że w przypadku uwolnienia dodatkowych środków (np. w wyniku wycofania projektów przez wnioskodawców), wartość dofinansowania przyznanego każdemu z ww. 7 projektów, może ulec zwiększeniu.
Na liście rezerwowej umieszczone zostały wszystkie projekty, które uzyskały wymaganą punktację, tj. 55 pkt dla kryteriów z zakresu ochrony zdrowia oraz 25 pkt dla kryteriów z zakresu finansów i zarządzania, a dla których zabrakło alokacji.
Podsumowując, łącznie 398 wniosków uzyskało wymaganą w dokumentacji konkursowej punktację, z czego 37 zostało rekomendowanych do dofinansowania i wpisanych na listę rankingową, a kolejnych 361 umieszczono na liście rezerwowej.
Wnioski, które w wyniku oceny merytoryczno-technicznej otrzymały taką samą liczbę punktów zostały na liście rezerwowej umieszczone ex aequo na tej samej pozycji - począwszy od wniosków z punktacją równą 128 pkt. W przypadku uwolnienia środków (np. w efekcie rezygnacji beneficjenta z realizacji projektu, który otrzymał dofinansowanie, rozwiązania umowy z beneficjentem lub realokacji dokonanej w ramach programów operacyjnych finansowanych ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG 2009-2014), Operator Programu zwróci się do wnioskodawców w kolejności zgodnej z miejscem na liście rezerwowej z propozycją podpisania umowy w sprawie realizacji projektu. W przypadku projektów zajmujących to samo miejsce na liście, decyzję o wyborze konkretnych wniosków podejmie Komitet.
Do projektów wybranych do dofinansowania zostanie wysłana drogą mailową i pocztą decyzja o przyznaniu dofinansowania zawierająca obligatoryjne warunki, których spełnienie jest warunkiem podpisania umowy w sprawie dofinansowania projektu. Wnioskodawcy, którzy otrzymają wspomnianą decyzje zobowiązani są w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania wiadomości drogą mailową odesłać akceptację warunków wskazanych w decyzji oraz dosłać wskazane przez Operatora Programu dokumenty niezbędne do podpisania umowy w sprawie dofinansowania projektu. W sytuacji gdy wnioskodawca nie dochowa tego terminu lub nie przedłoży wymaganych dokumentów Operator Programu ma prawo uznać, że wnioskodawca zrezygnował z przyznanego dofinansowania na rzecz projektu - jednak nawet w sytuacji gdy wnioskodawca wycofuje swój projekt Operator Programu prosi o przekazanie takiej informacji, co umożliwi sprawne rozdysponowanie pozostałej kwoty alokacji. Uprzejmie informujemy, że data wydania decyzji Ministra Zdrowia o przyznaniu dofinansowanie to początkowa data kwalifikowalności wydatków w projekcie.
Do wnioskodawców wpisanych na listę rezerwową zostanie wysłana drogą mailową oraz pocztą tradycyjną informacja o nieprzyznaniu dofinansowania z uwagi na brak dostępnej alokacji.
W przypadku pytań w tej sprawie zapraszamy do kontaktu pod numerem infolinii 22 530 02 63 lub mailem .
[1] Najniższa uzyskana punktacja na poziomie gwarantującym dostępność alokacji.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się